Rosa Romà, Laura Vilagrà i Natàlia Garriga, durant la presentació (foto: CCMA).

La Corporació Catalana de Mitjans de Comunicació ha presentat aquest dimecres el projecte d’una nova plataforma digital de continguts en català previst en el nou Pla Estratègic. El projecte, que es desplegarà en dues fases, té una inversió de 30 milions per al 2023 i es preveu que estigui en ple funcionament l’any que ve. “És un dels projectes més rellevants dels últims anys, un punt d’inflexió i de canvi cap al futur”, ha subratllat la presidenta de la CCMA, Rosa Romà.

La nova plataforma OTT oferirà continguts de qualitat en català d’accés universal, gratuïts, capaç de competir amb les grans plataformes i garantir l’accés de la ciutadania a continguts en l’entorn digital.

Una plataforma “de país, transmèdia i interactiva”, que oferirà vídeo sota comanda, canals en directe i canals verticals temàtics, videojocs i música, entre d’altres. També inclourà més sèries, documentals, informació, esports, cultura i ciència, més continguts infantils i per a joves, i més temes educatius.

“És un dels projectes més rellevants dels últims anys, un punt d’inflexió i de canvi cap al futur”, ha subratllat Rosa Romà

La plataforma oferirà “una millor experiència d’usuari” que “permetrà la personalització dels continguts”, perquè “pugui competir en un entorn digital”, ha afegit Romà. La nova OTT forma part d’un pla estratègic que preveu adaptar els continguts i les noves formes de distribució als hàbits de consum i experiència audiovisual actuals, i ser un agent actiu de la llengua catalana, tenint en compte el retrocés que pateix actualment.

Perseguint aliances amb el sector

La nova OTT de la CCMA vol convertir-se en eix connector entre agents del sector audiovisual, i donar suport al talent per a la producció i distribució de continguts en català en tots els punts de contacte amb la ciutadania. “Tenim molt talent en el sector de l’audiovisual, volem donar-los més visibilitat i estar al servei del sector. Amb continguts propis i de tercers que serveixin d’estímul del sector”, ha dit Romà.

Per a la consellera de la CCMA Àngels Ponsa, l’objectiu és que la Corporació continuï sent un element “central” de l’ecosistema audiovisual i un motor de la indústria, i ha posat en valor el distintiu de la llengua: “La plataforma de país serà el nostre gran aparador al món i la llengua és l’ànima que li dona sentit”, ha reblat.

El conseller Lluís Garriga ha assegurat que la nova plataforma obligarà la CCMA a definir “nous models de producció i organització”, a més d’establir una “nova relació” amb el sector audiovisual i la ciutadania. I ha recordat que és “una aposta estructural, un dels dos troncs del projecte de refundació de la CCMA”.

Es desenvoluparà en dues fases

L’execució de la nova plataforma s’ha fixat en dues fases. La primera, prevista per al setembre del 2023, amb la presentació de la nova plataforma de la CCMA, amb una millor experiència d’usuari, que es podrà registrar, i una nova oferta de continguts exclusius digitals. La segona, per al segon trimestre de 2024, amb la presentació de la nova plataforma de país, oberta a tercers, amb l’ampliació del catàleg de serveis i dels continguts, que també incorporarà la plataforma per a equipaments i la personalització per a usuaris.

Un “encàrrec” del Govern

La presentació de la nova OTT coincideix amb el primer aniversari de la presa de possessió del consell de govern de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals. En l’acte de presentació, la consellera de la Presidència, Laura Vilagrà, ha remarcat que “és un dia important pel país, un primer i gran pas per l’audiovisual català”, i ha recordat que el projecte és un “encàrrec” del Govern a la CCMA.

Per la seva part, la consellera de Cultura, Natàlia Garriga, ha posat en valor que la nova plataforma és una de les 100 mesures del Govern en favor del català: “L’OTT serà una eina important per a la llengua i la cultura catalanes”, ha conclòs.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram