La 33a edició del festival de cinema documental IDFA d’Amsterdam tindrà una nodrida representació catalana de la mà Catalan Films, la marca de l’Institut Català de les Empreses Culturals que treballa per a la internacionalització de l’audiovisual.

Enguany l’IDFA comptarà amb la participació de 14 produccions catalanes en diferents seccions del festival i el mercat, i de fins a 16 empreses en les activitats d’indústria. El certamen se celebra fins al 6 de desembre amb un format híbrid a causa de la crisi sanitària amb projeccions presencials a Amsterdam i activitats d’indústria en línia.

A més, enguany Catalan Films i DocsBarcelona organitzen l’Upcoming Catalan Docs, una selecció de cinc projectes de producció catalana que es presentaran davant d’agents de la indústria internacional. Són: Ole mi coño, de Patricia Franquesa (Gadea Films, Ringo Media); Tolyatti Adrift, de Laura Sisteró (Boogaloo Films); Pepi Fandango, de Lucija Stojevic (Noon Films); I am, de Patricia M. Félix (Wknd, Diana Toucedo Films), i Muyeres, de Marta Lallana (Corte y Confección de Películas).

Per altra banda, el marc d’indústria del festival, dos projectes catalans participen a l’IDFA Forum, el mercat de coproduccó i punt de trobada de cineastes, productores i indústria internacional en què es presenten projectes de documental en desenvolupament. Són Angel – Diary of a Planned Death, dirigit per Fernando González (Producciones del Barrio), i Burn the Cuckoos Nest, de Jo Sol (Shaktimetta Produccions).

La secció Docs for Sale, la videolibrary del mercat que facilita el visionat per part de compradors i distribuïdors internacionals, i on hi tenen cabuda documentals de cinema i televisió, també té presència catalana: Un blues para Teherán, de Javier Tolentino (Eddie Saeta); Erasmus in Gaza, de Chiara Avesani i Matteo Delbó (Arpa Films); The Man who Wanted to see it All, d’Albert Albacete (Loto Films); The Mystery of the Pink Flamingos, de Javier Polo (Japonica Films, Los Hermanos Polo); Postwar Albums, d’Angel Leiro i Airy Maragall (Lukimedia), i Facunda, de Marta Romero (Allegra Films). Aquest últim curtmetratge també ha estat seleccionat per a la secció no competitiva Luminous.

Finalment, la directora Efthymia Zymvragaki participarà amb el projecte A Sad and Vulgar Loner (Gris Medio, Thurnfilm) en l’ISFA Academy, un programa de formació per a talent emergent.