El ple del Patronat de la Fira Mediterrània de Manresa va aprovar aquest dijous emprendre canvis organitzatius, estructurals i de programació “substancials” amb l’objectiu de reforçar el seu paper en el mapa de fires i festivals del país i de potenciar la seva especificitat com a mercat de projectes i idees.

A més, va acordar per unanimitat renovar com a director per tres anys David Ibáñez, a qui properament se li acabava el contracte inicial de dos anys. La renovació s’ha produït amb la voluntat que Ibáñez disposi del temps necessari per implementar aquesta nova orientació.

Una de les principals novetats és el canvi de dates. En la propera edició, la 17a, la Fira deixa el mes de novembre i s’avança al segon cap de setmana d’octubre per dues raons de pes. Una, per gaudir d’una millor climatologia i per estalvi energètic, ja que tindrà lloc abans del canvi d’horari de l’hivern. L’altra, per disposar de més oportunitats evitant la competència amb altres esdeveniments relacionats, principalment el Womex: ara se celebrarà dues setmanes abans del gran mercat internacional de world music, i encara queda a prou distància (un mes) del Mercat de Música Viva de Vic.

A més, el Patronat va aprovar que la Fira Mediterrània, a partir d’aquest any, centri els seus continguts i propostes professionals en dos àmbits principals: cultura popular i músiques del món.

Per una banda, vol convertir-se en un epicentre de projectes i idees de cultura popular, entesa com la que amplia la base social de la cultura; fomenta la participació de les persones i la integració social, i vehicula el patrimoni immaterial amb les relacions socials. És a dir, abastant des dels videojocs al folklore, passant pel teatre social, les arts de carrer, la dansa comunitària o els projectes pedagògics.

Per l’altra, la Fira es vol consolidar com a mercat líder a l’Estat en músiques del món i potenciar la seva capacitat d’exportació d’artistes i cultura catalana.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram