La Fira Mediterrània de Manresa inicia una nova etapa en la qual avança les dates un mes, de novembre a octubre, i presenta dos eixos programàtics: músiques del món, amb especial atenció a la Mediterrània, i cultura popular, entesa com la que amplia la base social de la cultura, fomenta la participació de les persones i la integració social, i vehicula el patrimoni immaterial amb les relacions socials.
En la seva 17a edició (del 9 al 12) la programació compta amb 107 companyies, que presentaran fins a 35 estrenes, les quals inclouen propostes que cobreixen un ampli espectre: de la música als espectacles destinats a un públic familiar, passant pel teatre i la dansa.
Enguany, la Fira Mediterrània ha rebut un total de 940 propostes artístiques per a la seva 17a edició, un increment rècord de 320 propostes (el 51,6%) respecte les 620 que va rebre l’any passat. La xifra és la segona més alta en la història del certamen, només superada per les 956 propostes rebudes el 2011.
Àrea professional
En aquesta edició de la Fira, les activitats professionals posen el focus en el treball en xarxa, la comunitat i la participació. Sota la premissa Per a qui treballem? Comunitat, participació i nous públics, hi haurà una trentena de ponents de País Valencià, Castella i Lleó, Burkina Faso, Regne Unit, França, Bèlgica i Itàlia, a banda de Catalunya.
A més, s’han programat 25 presentacions de projectes; showcases; 180 reunions ràpides (speed datings) concertades entre operadors (amb el 100% d’ocupació), i les trobades de xarxes professionals, que acolliran el Wine&Fest Forum, la jornada de la Plataforma Espectadors i Amics de les Arts Escèniques de Catalunya (espectadors.cat), la trobada de la Xarxa d’Arts Escèniques Amateurs de Catalunya (Espai A), o la primera reunió de les principals fires de cultura tradicional de Catalunya. Enguany, la Llotja comptarà amb 46 estands.