La Fira Mediterrània de Manresa celebra la seva 20a edició remarcant els quatre eixos que han definit la filosofia del projecte al llarg d’aquests anys: futur, patrimoni, innovació i Mediterrània.

Enguany, el certamen ha programat 179 funcions (el 64% gratuïtes i la resta de pagament) de 126 companyies, de les quals 83 catalanes, 16 de la resta de l’Estat i 27 internacionals. La programació inclou 7 coproduccions, 32 estrenes, una quarantena d’activitats de ciutat i unes 80 activitats professionals.

La primera edició del certamen va ser organitzada pel Centre de Promoció de Cultura Popular i Tradicional Catalana del Departament de Cultura de la Generalitat amb el nom de Fira d’Espectacles d’Arrel Tradicional de Manresa, prenent el relleu de la Gran Festa de Cultura Popular al Bages.

La Fira va néixer amb l’objectiu de trencar barreres mentals respecte la cultura popular, normalitzar la creació inspirada en la tradició, i apropar-la als sectors professionals de la gestió i la contractació culturals.

El certamen aviat va afegir un nou repte als objectius fundacionals: demostrar les possibilitats artístiques del binomi tradició i contemporaneïtat. Amb els anys, la mirada s’ha obert sense perdre de vista el panorama més proper, fent un esforç per acostar-se cada dia més al territori.

Més recentment, fa tres anys, la Fira Mediterrània va iniciar una nova etapa centrada en dos eixos programàtics: les músiques del món, amb especial atenció a la Mediterrània, i la cultura popular, basada en elements com la transmissió del patrimoni, el creuament entre creació contemporània i arrel tradicional, la participació i l’ampliació de la base social de la cultura.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram