Arnoia Distribución de Libros ha arribat a un acord per adquirir la plataforma de distribució de llibres digitals Edi.cat, posada en marxa l’octubre de 2008. Al gener, els seus impulsors ja van anunciar que havien decidit tancar el portal pioner de venda de d’ebooks en català excepte si es trobava un comprador, com així ha estat.
Amb la compra, Arnoia es vol posicionar com una “alternativa important” en la distribució i venda en el mercat del llibre digital. L’objectiu és consolidar el projecte d’Edi.cat i afegir-hi noves prestacions i millores, implementant noves funcionalitats i donant-li un nou impuls.
Arnoia, amb seu a Ponte Caldelas, Pontevedra, també ofereix serveis de venda d’estocs i impressió sota demanda. L’empresa gallega, creada el 1987, compta amb delegacions a Barcelona, València i Oviedo, i el seu fons de distribució supera les 1.300 editorials, amb una base de dades d’unes 250.000 referències.
Pocs lectors disposats a pagar
Jordi Ferré, director de 9 Grup Editorial, que aplega els segells Angle i Cossetània, impulsors d’Edi.cat juntament amb Bromera, a principis de febrer va argumentar la decisió de plegar per la manca de negoci a causa de la pirateria i l’IVA del 21%.
En declaracions a Catalunya Informació, Ferré assegurava que la plataforma havia estat esperant molt temps que hi hagués una “massa crítica” de lectors digitals de pagament, cosa que no havia passat. Segons va explicar, a l’Estat espanyol s’han triplicat el nombre de lectors digitals, però s’han reduït a la meitat els lectors que estan disposats a pagar per llegir en suport digital.
“El 80% de productes que es descarreguen de la xarxa són gratuïts, alguns de forma correcta, però la gran majoria de forma incorrecta”, lamentava Ferré. “És molt difícil establir qualsevol tipus de negoci si no hi ha un marc legal que t’empari”, va afegir al respecte.