Malgrat la reducció del pressupost en un 30% (fins als 2 milions d’euros) i l’increment de l’IVA, els números indiquen que la 21a edició del Festival de Tardor de Catalunya Temporada Alta ha anat “inexplicablement” bé, segons va admetre aquest dimarts el seu director, Salvador Sunyer. I és que la programació ha aconseguit una ocupació del 90,02%, no molt lluny del 93,33% de fa un any, i encara menys del 90,37% de fa dues edicions.

En total, el certamen ha aplegat 44.538 espectadors als espectacles de pagament (40.517 a Girona/Salt i 4.021 a Perpinyà), xifra allunyada dels 61.013 de fa un any a causa d’haver posat a la venda un 30% menys de localitats per les retallades. En total, s’han programat 134 funcions, 12 més de les inicialment previstes (i 47 menys que en l’edició anterior)

Enguany els ingressos del festival provenen el 24,3% del taquillatge (495.024,34 euros), el 21,3% del patrocini (434.983,36), el 27% del Departament de Cultura (552.000), el 15% de l’Ajuntament de Girona (300.000), el 2% de l’Ajuntament de Salt (40.000), el 6% de la Diputació (125.000), i el 4% de l’INAEM (89.000 euros).

El certamen destaca que aquestes xifres s’acosten “al que es considera ideal”: un 33% de diner públic, un 33% de taquilla i un 33% de patrocini.

Dinamitzador econòmic

A banda, l’organització de Temporada Alta reivindica el festival com a dinamitzador econòmic de l’àrea de Girona. En concret, enguany hi han treballat directament 244 persones, mentre que els equips artístics i tècnics de tots els espectacles han tingut treballant 719 persones als diversos espais.

El potencial econòmic l’organització també l’argumenta amb les habitacions d’hotel contractades pel festival, 1.360, a les que caldria sumar les contractades per companyies, professionals i públic.

Per a Sunyer, aquesta edició ha estat el primer capítol d’una nova etapa on el certamen haurà de fer un replantejament per adaptar-se al nou context econòmic i a unes condicions de treball “tercermundistes”. Enguany, alguns dels artistes han arribat a cobrar gairebé la meitat per actuar-hi.

L’aposta de la internacionalització

El Temporada Alta mira al futur en clau internacional, motiu pel qual ha endegat iniciatives com la setmana de programadors i s’ha sumat recentment al projecte europeu EARPAN. Al febrer, farà una passa més, amb l’organització d’un petit Temporada Alta a Buenos Aires coorganitzat amb Claudio Tolcachir.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram