El Departament de Cultura repeteix el programa Digital Juny endegat l’any passat amb el qual es vol posar en valor i donar visibilitat a la gran concentració de festivals, congressos, jornades, exposicions, debats i trobades internacionals que se celebren a Barcelona relacionades amb el món digital, la innovació i la tecnologia.
La iniciativa busca articular el sector sota una mateixa marca per poder vendre la ciutat com a pol de la cultura digital. Així, es pretén situar Barcelona com a una de les capitals europees de la cultura digital, conscienciar els seus habitants de la potència de la ciutat en aquest camp, i fer conèixer als professionals internacionals que hi assisteixen l’existència de la resta de certàmens. Un altre objectiu és afavorir la xarxa d’intercanvi entre els professionals de la cultura digital.
Els esdeveniments inclosos en el Digital Juny, són: OFFF Festival (26-28 de maig), Loop (26 de maig-10 de juny), Cartoon 360 (30 de maig-1 de juny), Biz Barcelona (1-2 de juny), PrimaveraPro On Screen (1-5 de juny), B’Ars (2-5 de juny), Caixa d’Eines Digitals (9 de juny), Sònar+D (16-18 de juny), CineEurope (20-22 de juny), Festival Stopmotion (26 de juny), Atlàntida Film Festival (27 de juny-27 de juliol), Hello World (28 de juny), Gamelab (29 de juny-1 de juliol) i Indie Developer Burger Awards (1 de juliol).
El Departament de Cultura aporta gairebé 800.000 euros en ajuts a aquests esdeveniments, els quals tenen un pressupost global d’uns 3,5 milions d’euros.
En la primera edició de la iniciativa, el conjunt de certàmens del Digital Juny van aplegar més de 220.000 persones, de les quals gairebé una quarta part corresponien al Sóner+D.