El Departament de Cultura s’ha empescat el programa Digital Juny per posar en valor i donar visibilitat a la concentració de festivals, congressos, jornades, exposicions, debats i trobades internacionals relacionades amb el món digital, la innovació i la tecnologia que durant aquest mes se celebren a Barcelona.
La Generalitat aporta 746.500 euros en ajuts a la dotzena d’esdeveniments, el 22,49% d’un pressupost global de 3.319.912 euros.
Amb la creació de Digital Juny es busca articular el sector sota una mateixa marca per poder vendre la ciutat com a pol de la cultura digital.
És a dir, es pretén situar Barcelona com a una de les capitals europees de la cultura digital; conscienciar els seus habitants de la potència de la seva ciutat en aquest àmbit, i fer conèixer als professionals internacionals que hi assisteixen l’existència de la resta de festivals i trobades.
Els esdeveniments del Digital Juny, són: Cartoon 360 (de l’1 al 3), Loop (del 4 al 6), Atlàntida Film Festival (del 8 de juny al 8 de juliol), B’Ars (de l’11 al 14), Jornada e’TIC (17), 4 Motors X Europe (18), Sònar+D (del 18 al 20), Cine Europe (del 22 al 25), Gamelab (del 24 al 26), Premis del Videojoc (25), Indie Developer Burger Awars (26) i Learn Do Share (del 26 al 27 de juny). L’any passat tots ells van acollir un total de 219.000 assistents.
Al capdavant del procés de transformació de la creació
“Si se celebren diferents manifestacions de cultura digital, és bo que Barcelona i la cultura catalana es vegin com una cultura forta i interessada en aquestes manifestacions”, assegurava el conseller de Cultura aquest divendres durant la presentació de Digital Juny.
“És evident que vivim una transformació molt notable en les maneres de crear, i si una cultura no està atenta a aquesta evolució, quedarà enrere. Hem d’estar al davant del procés. La idea és que el que fem entre tots tingui la màxima visibilitat”, afegia Ferran Mascarell.
Digital Juny forma part del Pla de Cultura Digital presentat per la Conselleria l’any passat, el qual vol donar resposta a un sector en expansió. Ja el 2013, es va crear l’àrea de cultura digital i videojocs de l’Institut Català de les Empreses Culturals.
Actualment, Catalunya té un sector de creació digital configurat per 161 empreses que donen feina directa a 2.011 treballadors i que facturen un total de 146,5 milions d’euros, segons dades del Departament de Cultura.