La Coordinadora de Festivals i Mostres de Cinema i Vídeo de Catalunya (CI&VI) ha iniciat una nova etapa per a la qual ha estat rebatejada com a Catalunya Film Festivals (CFF) i ha adoptat un nou disseny. Amb aquesta nova nomenclatura més comercial, la plataforma creada fa nou anys vol “professionalitzar encara més” l’acció dels 25 festivals que en formen part.

L’organització té per objectius representar els festivals associats davant institucions i empreses, tot oferint-los eines de promoció, difusió, formació, organització i creació d’indústria audiovisual, a més de vetllar per oferir als espectadors “un cinema de qualitat amb una programació rigorosa i sovint poc a l’abast del públic”.

CFF reivindica els festivals com a espais “imprescindibles” per a la trobada de professionals del sector, la circulació de les obres i la seva comercialització. A més, l’entitat remarca que s’ha demostrat que els festivals són una “oportunitat de negoci” per a la distribució i l’exhibició de les obres seleccionades, ja sigui per part d’altres festivals o mostres d’arreu del món o bé per adquisicions de compradors de les principals televisions i plataformes internacionals.

Finalment, Catalunya Film Festivals recorda que el seu codi deontològic vetlla perquè les organitzacions dels festivals membres “compleixin amb l’ètica, el rigor artístic i tècnic i la serietat que creiem imprescindibles en qualsevol activitat cultural de qualitat”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram