Cultura B, la plataforma de tendències culturals metropolitanes impulsada pels diaris Línia i el Grup Comunicació 21, acaba de publicar el número de tardor de la seva revista trimestral en paper.
Aquesta edició té com a protagonista la ballarina i coreògrafa Agnés Sales, amb una entrevista feta a l’Ateneu Popular 9 Barris. Sales, de 33 anys, és codirectora de la companyia Agnés Sales & Héctor Plaza i acumula una llarga trajectòria en el món de la dansa.
Manifesta 15 i música en viu
A banda de l’entrevista a Sales, el gran reportatge d’aquest número està dedicat a la celebració de la biennal europea Manifesta 15, que ha aterrat a Barcelona i l’àrea metropolitana per conèixer la seva realitat cultural i social. Diferents veus implicades en aquest gran esdeveniment, com la de la directora Hedwing Figen, reflexionen sobre el seu objectiu i impacte.
El segon reportatge se centra en l’estat de salut de la música en viu de petit format a Barcelona. Una mirada a les dificultats que pateix una part de l’escena musical i a la realitat, de vegades complicada, que viuen les sales petites i mitjanes de la ciutat.
I això no és tot. L’edició de tardor de la revista té més protagonistes. Hi treuen el cap la fotògrafa Paula Artés a la secció Joves talents; l’artista i comissària Mercis Rossetti en una conversa amb la periodista i escriptora Laura Calçada; el col·lectiu de música electrònica Abundance a la secció Des dels marges, i la sala Rouge a la crònica en primera persona que presenta Refugis culturals. Tot plegat acompanyat de diferents articles d’opinió amb noms com el del periodista musical Nando Cruz, el gestor cultural Xavi Campón o Anna Martín, tinenta d’alcaldia d’Educació, Cultura i Comunitat de l’Ajuntament del Prat de Llobregat.
Un pla de distribució ambiciós
Amb la intenció d’escampar-se per la metròpoli, la revista té una xarxa de distribució ambiciosa, en la qual destaquen espais com l’Institut de Cultura de Barcelona (Ciutat Vella), Fabra i Coats – Fàbrica de Creació (Sant Andreu), la Sala Beckett (Sant Martí), la Casa Elizalde (l’Eixample), el Centre Cívic Cotxeres de Sants (Sants-Montjuïc) o l’Ateneu Popular 9 Barris (Nou Barris), per posar, en el cas de Barcelona, diversos exemples.
A escala metropolitana, alguns dels espais on es pot trobar la revista són La Capsa (El Prat), la Biblioteca Tecla Sala (l’Hospitalet), el Teatre Zorrilla (Badalona), la CIBA i Can Sisteré (Santa Coloma), Atrium (Viladecans) o l’Ateneu Sant Just Desvern, entre altres.
Trencar barreres
Cultura B va néixer el passat mes de juny amb la voluntat de trencar dues grans barreres: la poca visibilitat de moltes propostes culturals interessants, d’una banda, i la mirada reduccionista del territori barceloní, de l’altra. Per trencar la primera, Cultura B posa el focus en el substrat cultural que sembla que no existeix perquè no se’n parla gaire, però que hi és. I pel que fa al segon repte, el mitjà surt dels marcs establerts amb una mirada metropolitana.
Edició de tardor de la revista Cultura B