L’entitat gestora de drets d’autor va pagar 750.000 euros a l’Institut Nóos d’Iñaki Urdangarín i Diego Torres per una sèrie d’estudis que com a mínim es poden qualificar de dubtosa qualitat i utilitat.

D’entre els informes encarregats, en destaca un l’objectiu del qual era dissenyar la nova estratègia de patrocini, mecenatge i acció social de l’SGAE. L’estudi, pel qual es van facturar 300.000 euros, tenia 24 pàgines i una de les conclusions és que hi ha un petit però “sorollós” segment de la població que és “detractor” de l’entitat. A més, troba que les campanyes antipirateria, tot i que “necessàries i efectives”, tenen “l’efecte secundari” de crear una imatge pública de l’entitat “antipàtica, autoritària i poc propera”.

Per fer-hi front a aquestes circumstàncies adverses, l’informe de l’Institut Nóos recomana “millorar la imatge entre el públic en general”. En aquest sentit, aposta per recordar a la població que sense drets d’autor “no pot haver-hi” ni creadors ni artistes, ni art ni cultura. Per fer calar el missatge entre la població, l’estudi insta l’SGAE a “representar de forma simbòlica i lligada a l’experiència la funció que exerceix l’organització”.

A banda, l’Institut Nóos proposava a l’entitat de gestió organitzar una Cimera Iberoamericana de Mecenatge i Cultura, per a la que oferia la seva participació en el disseny i coordinació.

Font: El Mundo

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram