La fàbrica de Creació Fabra i Coats acull dimarts i dimecres Cultura Viva, que es presenta com una trobada d’arrels locals i perspectiva internacional que vol indagar, a partir d’experiències concretes, en la relació entre ciutadania, institucions i espais comuns de la cultura des dels valors democràtics de la transparència, la crítica, la proximitat i la participació, segons assenyalen els seus impulsors.

Sota el lema Trobada per a una cultura com a bé comú i organitzada per l’Institut de Cultura de Barcelona, Cultura Viva es divideix en quatre blocs temàtics: Valors i economies de la cultura; Gestió comunitària de la cultura; Institucions de la memòria, i Laboratoris de la ciutadania.

“La gestió comuna de la cultura aspira a l’autonomia i la crítica, a la gestió pública, a fomentar la proximitat i que tots els ciutadans i ciutadanes puguin crear, consumir, compartir i gaudir d’una vida cultural rica i activa. Són, sens dubte, grans reptes sobre els quals és necessari reflexionar de manera col·lectiva i des de la voluntat d’integrar veus, pràctiques i necessitats”, assenyala l’organització.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram