L’Institut de Cultura de Barcelona invertirà 1.437.500 euros per potenciar el sector audiovisual, posar en valor la producció a la ciutat, i relligar-lo amb la innovació. La proposta de política audiovisual impulsada per l’ICUB és “una mesura estratègica que posa en valor Barcelona com a escenari identificatiu del sector audiovisual”, segons ha dit durant la seva presentació el tinent d’alcaldia d’Empresa, Cultura i Innovació, Jaume Collboni.

Després d’analitzar la situació del sector, el projecte planteja actuar en sis eixos:

  • Potenciar la Barcelona Film Commission, l’oficina de gestió dels rodatges a la ciutat, amb mesures com la creació d’una finestreta única que faciliti els tràmits o l’ampliació del catàleg de localitzacions.
  • Coordinar i consolidar la xarxa de festivals audiovisuals i cinematogràfics que se celebren a Barcelona.
  • Crear un mercat bianual de drets audiovisuals, interconnectat amb el sector editorial i especialment amb el món del còmic.
  • Impulsar la difusió social de la producció audiovisual barcelonina i catalana (comptant amb la complicitat del Departament de Cultura), amb mesures com la convocatòria d’ajuts per a la millora de les infraestructures i acords de col·laboració amb cinemes i productores.
  • Signatura d’un conveni marc entre BTV i l’ICUB per tal d’incrementar la difusió de la producció audiovisual a la televisió local.
  • Desenvolupar noves línies d’actuació d’innovació en l’àmbit de les aplicacions tecnològiques i el món digital.

Per fer un seguiment de totes les mesures previstes es crearà una Taula de l’Audiovisual de Barcelona amb representants del sector.

La previsió de despesa d’1.437.500 euros es desglossa de la següent manera: 360.000 euros a un concurs de gestió tècnica de la Barcelona Film Commission; 340.000 a la coordinació i promoció de festivals de cinema; 65.000 al mercat de drets; 85.000 euros al programa d’extensió social de l’audiovisual català; 20.000 a la millora d’infraestructures dels cinemes; 150.000 a programes de recerca i innovació al Canòdrom-Parc de Recerca Creativa, i 237.500 euros al conveni amb BTV.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram