L’Institut Català de les Empreses Culturals ha posat en marxa el blog Públics Culturals. Connectant comunitats, el qual té per objectiu “conèixer millor” els públics per tal de facilitar la planificació, la gestió i el foment d’accions dels diferents agents i equipaments culturals, així com de polítiques culturals. El propòsit és construir un “punt de trobada i de diàleg entre comunitats per al desenvolupament de la cultura”.
La intenció és que el blog esdevingui un nou canal social en línia de coneixement i participació per apropar més el públic a la cultura. Així, s’oferirà un espai de “govern obert” on sigui més accessible i fàcil la informació entre les audiències, els agents i les administracions. A més, tindrà una mirada internacional per veure les accions i les polítiques que es fan fora del país.
La nova eina de l’ICEC, ofereix diversos tipus de continguts: novetats sobre la gestió de públics; accions, formació i altres esdeveniments relacionats amb el món de les audiències; informació de blocaires, agents especialitzats, mitjans de comunicació, màrqueting cultural, software de vendes i distribució d’entrades, entitats educatives, mediadores, associacions o professionals dels sectors culturals; bones pràctiques de gestió de públics; i estudis i dades sobre públics.
El blog completa la creació el 2013 d’una àrea específica de públics per part de l’ICEC. Aquesta té per objectiu crear un sistema integrat que permeti els usuaris accedir a la cultura i conèixer el consum cultural; dissenyar estratègies integrals que relacionin l’oferta i la demanda; captar nous públics i fidelitzar-los, i entendre la dieta cultural.