L’Institut Català de les Empreses Culturals ha obert el procés de licitació del servei de lliurament de dades dels mercats del llibre, la música, el vídeo a la carta (VOD) i els videojocs a Catalunya. L’execució del contracte és per a l’any 2018, amb possibilitat de pròrroga per al 2019. El pressupost de licitació és de 120.000 euros anuals (sense IVA), i el termini de presentació d’ofertes finalitza el 15 de gener.
L’objectiu del servei és proporcionar a l’ICEC informació bàsica del volum i comportament del mercats del llibre, la música, i el videojoc a Catalunya i la seva comparativa amb Espanya, així com dades de consum de vídeo a la carta i de videojoc digital, i dades del mercat exterior, per tal de tenir una radiografia mensual i anual a partir dels principals indicadors.
Les dades a subministrar (volum, facturació, creixement del mercat) han de procedir de l’elaboració, tractament i anàlisi d’un panell detallista, i han de ser recollides setmanalment per l’empresa adjudicatària. Posteriorment, haurà de lliurar informes mensuals, anuals i per títols.