Coincidint amb el seu primer aniversari, el web Viasona, l’enciclopèdia digital de la música en català, ha estrenat una nova versió. En concret, el portal passa a ser una plataforma 2.0 que integra elements multimèdia dels principals estàndards internacionals en música: GrooveShark, YouTube, iTunes, Spotify, a més de Google Maps, Twitter, etc.

D’aquesta manera, es vinculen al web els continguts d’àudio o vídeo que estiguin disponibles en aquestes centrals de música i s’ofereix la possibilitat de comprar discos i cançons. En el cas de Google Maps, Viasona ha dibuixat un mapa musical dels Països Catalans on es pot saber quines formacions són originàries d’una població o comarca concreta.

Més social

En la seva nova versió, el web creat pel Grup Catmèdia ha volgut accentuar més el seu component social i de difusió musical obrint fòrums i oferint als internautes eines per inserir les lletres i vídeos d’una cançó al seu web o blog. En aquesta línia, el web manté la Sonosfera, una anella de 350 blogs referits a la temàtica musical.

A més, Viasona comptes de Twitter dels artistes i els seus hashtags, perquè es pugui seguir a temps real tota l’activitat que generin. Complementàriament, Viasona també ha incorporat un apartat de notícies.

El projecte Viasona actualment té indexats més de 2.300 grups, més de 4.700 discos i unes 34.000 cançons. El seu objectiu és indexar tot el patrimoni musical llegat pels artistes i grups que han editat en català des del 1961 fins a l’actualitat.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram