Nova imatge (s’ha eliminat l’Arts) i nou concepte per al Santa Mònica. Aquest dilluns es va presentar el nou canvi de rumb de l’equipament (el cinquè des de la seva creació el 1988), que per al 2014 comptarà amb un pressupost de 3,1 milions d’euros, 900.000 més que enguany.

Amb tot, el director general de Creació i Empreses Culturals, Jordi Sellas, li resta importància a aquest increment, i argumenta que es deu a la incorporació d’activitats que fins ara es realitzaven en altres espais i a una major eficàcia amb els recursos.

En la nova etapa, dirigida per Conxita Oliver, l’Arts Santa Mònica vol ser “aparador i altaveu de la creativitat de Catalunya”, va assenyalar aquest dijous el conseller de Cultura, Ferran Mascarell. “Els creadors s’havien sentit orfes d’aquest centre de la creativitat, aquest punt de trobada”, va remarcar Sellas.

El nou projecte, que vol connectar entre sí diferents disciplines artístiques, gira al voltant de cinc eixos: aparador; formació i assessorament; connexió; reflexió, i comunicació.

Els objectius de l’Arts Santa Mònica, són:

  • Donar a conèixer la creació contemporània de forma àmplia i multidisciplinària.
  • Desenvolupar els mecanismes de suport i formació per a la creació, la producció i la difusió cultural. Consolidar els creadors emprenedors. Propiciar l’assessorament dels creadors i professionals de la cultura.
  • Potenciar la connexió i el treball en xarxa amb altres agents, equipaments, institucions i empreses d’àmbit local, nacional i internacional. Fomentar la circulació i difusió de les produccions artístiques i culturals.
  • Promoure la reflexió i el debat d’idees en el context d’un món en transformació constant en la societat de la comunicació.

Un dels canvis substancials de la nova etapa de l’Arts Santa Mònica és la reducció de la superfície expositiva. Així, el claustre deixarà de programar exposicions per esdevenir una àgora que acollirà concerts, recitals, debats i trobades, entre altres activitats. Per la seva part, el balcó de l’equipament també abandona les exposicions i es converteix en un bar.

Projecte televisiu amb Bibiana Ballbè

El nou projecte potenciarà especialment l’àmbit comunicatiu, que segons Sellas havia quedat a mig fer en l’anterior etapa, com a “peça estratègica” en la concepció dels projectes i la difusió dels continguts, per a la qual cosa s’ha iniciat una col·laboració amb la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals que va més enllà de buscar la màxima presència dels projectes de l’Arts Santa Mònica a la ràdio i televisió públiques.

Així, des del plató de la planta baixa, l’ASM i la CCMA coproduiran un programa de televisió setmanal, TT, que s’estrenarà al gener al canal 33. Dirigit i presentat per Bibiana Ballbè, l’espai “explorarà els límits i les formes de la creativitat començant pel propi format”.

Més concretament, TT vol creuar, connectar i projectar artistes de diferents disciplines, generacions, orígens i estils amb l’objectiu d’impulsar la creativitat i provocar nous projectes. “El no-format és el nou format”, apunta Ballbè.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram