El ple de l’Ajuntament de Manlleu de fa una setmana va donar el vistiplau per unanimitat a la dissolució de la Fundació Privada Museu del Ter i a l’assumpció de la seva gestió. Així, tots els actius i passius passen al consistori, entre els quals l’immoble on s’ubica l’equipament, que va ser cedit per l’Ajuntament quan es va constituir la Fundació.

A més, dins del consell municipal de Cultura s’ha creat una comissió sectorial específica per al Museu del Ter formada pels qui fins ara eren membres del patronat. L’equipament, que a l’abril va escurçar el seu nom, farà deu anys aquest juny.

La integració en l’estructura municipal s’ha decidit per evitar-ne el tancament. Segons va remarcar el regidor de Cultura Àlex Garrido, amb la Llei ARSAL del Govern espanyol, les fundacions privades amb participació majoritària pública que tinguin números negatius estan obligades a tancar. Així, fa dos mesos es va crear un grup de treball que va elaborar un pla de viabilitat per salvar el Museu del Ter, que es considera “cabdal” per a la ciutat.

Retallades laborals

La dissolució de la Fundació, però, afectarà els seus treballadors. Segons recull elter.net, s’ha reduït la jornada i el sou al 75% al director del museu i al personal del Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis (CERM). El consistori argumenta la decisió per la davallada del volum de feina a causa de la crisi. Segons Garrido, és una mesura temporal i la situació tornarà a la normalitat un cop remunti la situació.

A més, hi haurà dos acomiadaments al museu: una persona de neteja que s’ha prejubilat i una altra d’administració, la tasca de la qual es realitzarà des del consistori.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram