La Generalitat vol atraure els turistes interessats per la cultura i posicionar Catalunya com a destinació de referència en aquest segment. Per aconseguir-ho, l’Agència Catalana de Turisme compta amb una nova estratègia, la qual està orientada a la demanda, aposta per la innovació i el màrqueting online, es basa en un profund coneixement dels mercats, i busca una clara orientació a resultats. Més concretament, l’ACT s’ha proposat:
- Proporcionar als turistes informació ordenada sobre els serveis, les les empreses i activitats que els permetin relacionar-se amb el patrimoni cultural català.
- Oferir plataformes de promoció i comercialització a les empreses adherides als programes de treball.
- Millorar la coordinació públic-privada.
- Promocionar tot allò que suposi una experiència cultural memorable per al visitant.
- Apropar els visitants a una part de les tradicions, oficis, cultura, història i identitat territorial de Catalunya.
- Aprofitar l’oportunitat de treballar la desestacionalització a través de la posada en valor turístic de la cultura catalana.
L’ACT basa la seva estratègia en cinc programes de treball: Arts i cultura; Ciutats amb caràcter; Pobles amb encant; Viles marineres, i Rutes de Catalunya. En poden formar part empreses i espais per a la pràctica d’activitats culturals; rutes i xarxes territorials de cultura i turisme; allotjaments culturals; agències de viatges receptives que comercialitzin paquets de turisme cultural; ciutats i pobles amb un determinat volum de població i amb un caràcter i atractiu marcats des del punt de vista històric, cultural, enogastronòmic, arquitectònic, artístic o creatiu.