L’Agència Catalana de Turisme ha establert el 2018 com a l’Any del Turisme Cultural, aprofitant que la Unió Europea l’ha declarat Any Europeu del Patrimoni Cultural. L’objectiu principal de l’ACT és posicionar la cultura com a “eix clau i diferencial” de destinació a Catalunya i reivindicar el seu paper en aquest sentit.

El repte de la iniciativa és bidireccional: fer valer la cultura i contribuir a la seva sostenibilitat social i econòmica. És a dir, que la cultura potenciï la singularitat dels atractius turístics i que el turisme vetlli per la seva sostenibilitat, segons explica l’Agència.

La voluntat és reivindicar tot el patrimoni cultural, tant el més reconegut internacionalment com el que passa més desapercebut, per tal que hi hagi cada vegada “més equilibri” en els diferents territoris i que els fluxos econòmics derivats del turisme cultural estiguin més repartits.

Els objectius de l’Any del Turisme Cultural 2018 a Catalunya, són:

  • Vincular de forma més directa la cultura com a element diferenciador de la marca Catalunya.
  • Incrementar el volum d’ingressos per turista a partir d’una oferta d’experiències turístiques de més valor.
  • Fomentar la creació d’una oferta de qualitat orientada a una demanda de qualitat, a partir de la transformació dels recursos culturals en productes turístics vendibles.
  • Fer valer la riquesa de Catalunya com a destinació de destinacions autònomes, sostenibles i competitives, impulsant una millor distribució territorial de l’activitat turística.
  • Aprofitar l’oportunitat de treballar la desestacionalització remarcant el valor turístic de la cultura catalana.
  • Incrementar el consum d’experiències turístiques culturals dels visitants un cop són a Catalunya.
  • Maximitzar els beneficis que pot generar una cultura que s’aprofita del turisme també per als residents.

Per assolir aquests objectius, al llarg de l’any es duran a terme més de 150 accions adreçades tant al públic final com als professionals, organitzades per diferents empreses i entitats del món del turisme i la cultura.

Promoció en diferents mercats

L’Agència Catalana de Turisme destinarà una dotació de 2,8 milions d’euros per promocionar aquest any temàtic en diferents mercats.

Així, s’han seleccionat un seguit de mercats on es focalitzaran les accions promocionals, ja sigui perquè els turistes tenen un gran interès en la cultura, o bé perquè, tot i ser mercats emissors importants, la cultura no es troba entre les motivacions principals de viatge i es vol aconseguir que ho sigui.

Els mercats de proximitat on es durà a terme la promoció de l’Any del Turisme Cultural són França, Alemanya, Rússia, Itàlia, Regne Unit, Irlanda, Espanya, Bèlgica i Països Nòrdics, mentre que els mercats llunyans escollits són Estats Units, Canadà, Austràlia, Xina, Japó i Xile.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram