La reeixida 12a edició del Festival Acústica de Figueres va batre el seu rècord d’espectadors aplegant 80.000 persones, un 33 % més que les 60.000 de fa un any. Amb tot, per a l’organització aquestes dades “no són suficients” per mantenir en futures edicions la qualitat que el certamen ha assolit en els darrers quatre anys.

“És una contradicció parlar de xifres d’èxit i alhora anunciar que és difícil garantir-ne la qualitat, però dels 1,4 milions d’euros que genera el festival a la ciutat de Figueres, ni l’empresa organitzadora ni l’Ajuntament en participen”, apunta el seu director, Xavier Pascual.

L’afirmació fa referència a l’estudi que indica que l’Acústica del 2012 va aportar 2.198.377 euros al Producte Interior Brut de Catalunya, dels quals 1.419.968 es van quedar a la ciutat empordanesa, majoritàriament per al sector de l’hostaleria.

Per aquest motiu, des de Promo Arts Music es considera que, per a les properes edicions, aquells àmbits que es beneficien econòmicament del festival també haurien de contribuir a la seva realització.

“Creiem que l’Acústica ara mateix ha esdevingut un projecte de ciutat, on en surten beneficiats molts sectors. És per aquest motiu que creiem que ja no és tan sols responsabilitat de Promo Arts Music aconseguir la xifra de diners necessària per dur a terme el festival tal i com l’hem viscut darrerament, sinó que tothom ha d’assumir la seva part de corresponsabilitat i col·laborar en la mesura que se’n beneficiï”, assenyala Pascual.

Segons el mateix estudi, en l’edició del 2012, un 47% del finançament del festival provenia de l’Administració pública, un 21% del patrocini privat, i un 32% dels recursos propis del festival,

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram