La Federació de Productors Audiovisuals PROA ha reelegit per unanimitat Jordi B. Oliva (d’Imagic TV) com a president de l’entitat per a un segon mandat de dos anys. L’objectiu és donar continuïtat a l’estratègia endegada el 2021 i consolidar el rol de PROA per defensar la competitivitat de la producció audiovisual arreu de l’Estat.

Les prioritats del nou mandat d’Oliva són, d’una banda, enfortir el posicionament de PROA com a interlocutor entre les empreses productores i les administracions públiques, els grups polítics, els prestadors de serveis i les entitats del sector. I de l’altra, treballar els propers dos anys per estrènyer llaços entre les empreses associades i fomentar el sentiment de pertinença al col·lectiu de la producció audiovisual.

Per aconseguir-ho, PROA apostarà per organitzar més activitats exclusives dirigides a les productores associades, i també per donar un major avantatge informatiu i competitiu a les empreses que en formen part.

Els reptes del mandat

Entre les qüestions candents hi ha l’aprovació de la Llei del cinema i la cultura audiovisual estatal i la nova Llei de la comunicació audiovisual de Catalunya catalana de comunicació audiovisual, així com la protecció de les inversions obligatòries que han de fer televisions i plataformes en producció audiovisual independent. Un altre dels reptes de PROA serà la defensa dels drets de propietat intel·lectual per incentivar el talent, la innovació i l’emprenedoria per part de les productores audiovisuals.

En el nou mandat, Jordi B. Oliva també aposta per donar més protagonisme als membres de la junta directiva, per tal de promoure una influència més gran dels diversos àmbits representats a la Federació a través de les associacions que en formen part (documental, ficció, televisió, animació i videojocs).

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram