Deshora, del poeta i oceanògraf Joan Puigdefàbrega, ha estat l’obra guanyadora de la 15a edició del Premi de Poesia Sant Cugat a la Memòria de Gabriel Ferrater, dotat amb 7.250 euros. Organitzat per l’Ajuntament de Sant Cugat, Edicions 62 i la Comissió Ciutadana Gabriel Ferrater, és un dels guardons de poesia més ben dotats de l’Estat.
“No tinc una vida literària llarga i gruixuda, al contrari, tampoc tinc formació en lletres, i guanyar amb aquesta obra és un honor. M’agrada treballar l’estètica perquè és el que ens relaciona sensorialment amb el món”, ha explicat Puigdefàbrega durant l’acte de lliurament, aquest divendres, a l’Hotel Neri de Barcelona.
“El fet que l’autor no sigui mediàtic fa que la seva maduresa i capacitat de reflexió es noti als poemes. Al ser ‘desconegut’ el converteix encara més en una novetat atractiva”, ha destacat Jordi Cornudella, membre del jurat en representació d’Edicions 62, que publicarà Deshora al maig.
El jurat del 15è Premi Gabriel Ferrater estava format per Empar Moliner, Marc Romera, Xavier Folch i Marta Pessarrodona, a més de Cornudella.