La Sala Teatre del CCCB i el Pati Manning acullen del 9 a l’11 d’octubre una nova edició de les jornades Interacció, l’espai de trobada i debat sobre polítiques culturals organitzat pel Centre d’Estudis i Recursos Culturals (CERC) de la Diputació de Barcelona.
Enguany, l’esdeveniment explora les connexions entre cultura i educació sota el títol Sobre la humanitat dels humans. El programa s’estructura en tres nuclis temàtics: La cultura com a guia de viatgers: El viatge com a font d’aprenentatge. L’irrefrenable desig de coneixement (dimarts); Fer de les experiències històries: la memòria. La màgia de la traducció: una cultura comú (dimecres), i Els camins de la docència: la humanitat dels humans. Del plural al singular. De generació en generació: la idea mateixa de llegat (dijous).
Sobre la humanitat dels humans se sustenta en dues consideracions bàsiques: “La cultura és l’expressió de la vida humana i l’educació és la vida eterna de la cultura”, indica Eulàlia Bosch, directora de continguts d’Interacció 2018.
L’objectiu central del programa és “mostrar com s’enriqueix la noció d’humanitat” quan s’eliminen les barreres que separen la cultura i l’educació com si fossin àmbits independents. “Així com en la definició de la llum els físics parlen de vegades d’ones i de vegades de partícules, així mateix les formes d’adaptació al medi dels humans de vegades prenen el nom de cultura i de vegades el d’educació”, argumenta Bosch.
Els laboratoris d’Interacció
Enguany, Interacció continuarà més enllà de les jornades amb una oferta de laboratoris que abordaran de manera pràctica la relació entre els conceptes de cultura i d’educació. Els laboratoris Transitar s’organitzaran de forma descentralitzada i inclouran presentacions i rutes arreu del país per apropar-se a nous relats i connectar projectes i experiències transversals.
Els laboratoris giraran al voltant dels tres nuclis temàtics d’Interacció 2018, posant en relació les idees amb les practiques quotidianes: Viatgers, l’irrefrenable desig de coneixement; Traductors, fer de les experiències històries, i Educadors, els camins de la docència: la humanitat dels humans.