Foto: Albert Cadanet / ACN

L’obra Las formas del querer, de la periodista Inés Martín Rodrigo, ha estat la guanyadora de la 78a edició del Premi Nadal de novel·la en llengua castellana, dotat amb 18.000 euros. Per la seva part, La vall de la llum, del també periodista Toni Cruanyes, ha guanyat el 54è Premi Josep Pla de prosa en català, dotat amb 6.000 euros. Ambdues es publicaran el 2 de febrer.

Inés Martín Rodrigo i Toni Cruanyes van rebre els respectius guardons dijous al vespre en un acte celebrat a l’Hotel Palace de Barcelona reservat a mitjans de comunicació per la sisena onada de la pandèmia de la covid. Així doncs, per segon any, no s’ha celebrat el tradicional sopar literari del dia de Reis.

En aquesta edició, el Premi Nadal ha tingut una participació de 937 originals (107 menys que l’any passat, el seu rècord). El jurat estava format per Alicia Giménez Bartlett, Care Santos, Lorenzo Silva, Andrés Trapiello i Emili Rosales.

Per la seva part, al Premi Josep Pla s’havien presentar 44 originals (16 menys que en l’anterior edició). El jurat el formaven Laia Aguilar, Marc Artigau, Montse Barderi, Antoni Pladevall i Glòria Gasch.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram