El conseller de Cultura, Ferran Mascarell, i l’alcalde de Manresa, Valentí Junyent, van presentar en societat aquest dilluns el nou director artístic de la Fira Mediterrània de Manresa, David Ibáñez, seleccionat el passat 20 de març pel comitè executiu de la Fundació entre vuit candidatures. La seva missió, en paraules de Mascarell, és donar sortida al talent català i incrementar la internacionalització del certamen.

Tot just acaba de prendre possessió i s’està familiaritzant amb el càrrec, així que, durant la trobada amb la premsa, Ibáñez no va donar pistes sobre l’estructura de la fira ni sobre les línies mestres de la programació de la propera edició, la 15a, que tindrà lloc del 8 a l’11 de novembre.

Amb tot, el nou director artístic sí va assenyalar que el seu repte és “crear una oferta atractiva, de qualitat i fer aflorar el talent”, a més d’oferir “nous horitzons artístics” als creadors del país, i fer que la Fira esdevingui “un lloc d’intercanvi cultural de la Mediterrània”.

Mascarell explicitar el seu recolzament al certamen tant amb la seva presència a la capital del Bages com amb les paraules: “Comparteixo del tot la fita i els objectius de la Mediterrània, que és la de crear contemporaneïtat a partir de la tradició”. Per al conseller, la cita ha de permetre “donar sortida a l’immens talent creatiu i internacionalitzar-lo perquè aquest talent tingui mercats on acudir”.

Per la seva part, Valentí Junyent va assegurar que amb el nomenament d’Ibáñez “s’acaba un procés de transició i s’inicia una nova etapa” amb nous reptes a la Fira Mediterrània.

Projecte acurat

El comitè executiu va valorar que el projecte presentat per David Ibáñez és molt “acurat” des de l’àmbit de la gestió artística, i que posa l’accent en les fases de la planificació i l’avaluació dels resultats.

També va considerar “positivament” el fet que el projecte presenti una línia de cooperació amb el sector artístic, tant amb els creadors com amb la indústria i els festivals, amb l’objectiu de fomentar les sinèrgies entre els diferents agents.

A més, el comitè va valorar “especialment” la voluntat del projecte d’Ibáñez de potenciar la internalització dels creadors catalans i emfatitzar el vessant de mercat de l’esdeveniment.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram