La primavera a Pequín. Un dietari, la primera incursió en la prosa del poeta, traductor i crític literari Francesc Parcerisas, ha estat l’obra guanyadora de la 14a edició del Premi Llibreter en la categoria de Literatura Catalana.
El jurat ha valorat “l’alt contingut literari” de l’obra, així com “la barreja de gèneres i estils”. El veredicte destaca l’habilitat de Parcerisas per “acostar-se de forma intuïtiva als contrastos de la societat xinesa des d’una observació quotidiana i reflexiva”.
El degà de la Institució de les Lletres Catalanes ha assegurat que el guardó és un dels que li mereix “més respecte i credibilitat”. “M’ha fet una grandíssima il·lusió en un any de molta producció literària important que els llibreters es fixessin en aquest llibre que defuig l’encasellament i els models”, ha afegit Parcerisas, que al febrer ja va guanyar el Premi Internacional d’Assaig Josep Palau i Fabre amb Sense mans. Metàfores i papers sobre la traducció.
En la modalitat d’Altres Literatures del Premi Llibreter, s’ha guardonat El cas d’en Barney Panofsky, del desaparegut escriptor canadenc Mordecai Richler (1931-2001), per “l’estructura complexa, amb salts d’espai i temps, originalitat en la seva temàtica i prosa fluïda que li dóna frescor i vivacitat”. El jurat també destaca el relat biogràfic de Panofsky per “la sinceritat i autocrítica extremes del protagonista”.
Finalment, en la categoria d’Àlbum Il·lustrat s’ha distingit una adaptació moderna de La caputxeta vermella, il·lustrada amb “gran realisme i detall” per Roberto Innocenti, i amb text del desaparegut Aaron Frisch (1975-2013). El veredicte destaca la “capacitat dels creadors d’oferir tantes lectures com mirades possibles”.
El lliurament del premi ha tingut lloc aquest dijous a la tarda a la Biblioteca Jaume Fuster de Barcelona. Les obres guanyadores han estat escollides entre els títols proposats per les llibreries agremiades al Gremi de Llibreters de Catalunya. El guardó té per objectiu distingir obres editades el darrer any que han passat desapercebudes pel gran públic malgrat la seva qualitat literària