La campanya dels Cinemes Girona de Barcelona de recaptació de diners per digitalitzar una sala i mantenir la seva independència a través de la venda d’abonaments anuals a preus econòmics (30 euros) ha estat tot un èxit. En concret, en els cinc dies que ha durat la campanya s’han aconseguit 3.531 nous socis, superant clarament els 60.000 euros necessaris per digitalitzar una de les tres sales.

La resposta també ha superat les seves expectatives dels responsables. Segons reconeix a Hoy Cinema Toni Espinosa, soci i coordinador dels cinemes, el seu objectiu era aconseguir la meitat del capital necessari, i ara tenen els recursos per digitalitzar més d’una sala i mitja. Només fa falta trobar els diners per a la resta.

Per als responsables del Cinemes Girona, la digitalització de les sales és un “repte tecnològic ineludible” per seguir oferint cinema independent de qualitat, ja que actualment la gran majoria de títols només es troben en format digital. Segons Espinosa, les sales que no es digitalitzin després de l’estiu “hauran de tancar”.

Davant “l’absència” d’ajudes públiques, els Cinemes Girona van decidir aconseguir el finançament necessari almenys per a una sala a través del públic per tal de mantenir la seva independència i no estar lligats a determinades empreses que faciliten la digitalització de les sales a canvi de condicionar la futura programació.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram