Aquest divendres s’ha signat un conveni a quatre bandes entre la Coordinadora de Colles Castelleres de Catalunya, el Departament de Cultura, Estrella Damm i la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals. L’acord suposa la renovació per cinc anys més del patrocini de la marca cervesera i la CCMA per a la difusió i la promoció de l’activitat castellera.

Malgrat l’anterior conveni es va signar fa poc més de tres anys i no expirava fins al desembre de 2016, se n’ha signat la renovació anticipadament per garantir el patrocini durant el quinquenni 2015-2019, segons explica el Departament de Cultura.

L’import que aportarà Estrella Damm, que patrocina el món casteller des del 1997, es destinarà al finançament de les colles, tant per dur a terme les seves activitats i difondre els seus valors, com per fer front a les mesures de seguretat necessàries dels castellers i disposar d’assistència en cas d’accident.

Per la seva part, el Departament assumeix el compromís de difondre el patrocini de la marca cervesera als castells “com a mostra de la importància d’aquestes accions per al món de la cultura”.

Finalment, la CCMA renova l’adjudicació dels drets d’imatge de les activitats de les colles castelleres, que difondrà als programes Quarts de nou del 33, Tres rondes de Catalunya Informació i en diferents espais dels seus canals, i que podrà cedir a les cadenes adherides a la Xarxa de Comunicació Local, amb la qual manté un acord de col·laboració des de 2012.

“Segons els indicadors, en els darrers anys s’ha produït un creixement significatiu del món casteller, que ha traspassat la nostres fronteres, passant de ser un fenomen a Catalunya a ser reconegut internacionalment. La capacitat dels castells ha fet que es creuin, en un cercle virtuós, les colles de castellers, els ajuntaments, Estrella Damm, la CMMA i el Govern de la Generalitat; ara afegim la internacionalització a aquest cercle virtuós”, ha afirmat en l’acte de signatura el conseller de Cultura, Ferran Mascarell. 

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram