La comissió interministerial per al desenvolupament de l’Estatut de l’Artista s’ha marcat com una de les primeres mesures de treball la modificació del Reial decret de 1985 que regula la relació laboral especials dels artistes en espectacles públics. La voluntat és millorar el seu estatus professional, adaptar-lo a les noves formes de difusió per combatre els abusos en la contractació temporal i els falsos autònoms. D’aquesta manera es busca millorar la protecció laboral dels artistes, especialment pel que fa a l’atur.

També es treballa per oferir formació específica al personal de l’Agència Tributària, del Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE) i de la Seguretat Social, per tal de facilitar i agilitzar les gestions i la informació que reben els artistes respecte dels seus drets i obligacions en aquests àmbits.

En la seva primera reunió, celebrada dimecres, la comissió interministerial va aprovar la creació de quatre grups de treball per promoure mesures que serveixin de base per al desenvolupament i l’execució de l’Estatut de l’Artista: fiscal, laboral, social i educació.

La comissió interministerial es tornarà a reunir a l’octubre i es preveu que hi hagi una tercera reunió abans d’acabar l’any.

El Consell de Ministres va aprovar la creació d’aquesta comissió el passat juliol. Està adscrita al Ministeri de Cultura i Esport, i comptarà amb vocalies dels ministeris d’Hisenda; Educació i Formació Professional; Treball i Economia Social; Presidència, Relacions amb les Corts i Memòria Democràtica; Inclusió, Seguretat Social i Migracions; i Universitats.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram