Eumo Editorial torna a tenir un soci en el seu accionariat, però amb menys pes que el de Grup 62. Després de mesos d’anunciar-se un acord, finalment N9u Grup Editorial (format per Cossetània, Angle, Lectio i Quorum) ha adquirit el 20% de les accions de l’editorial de la Universitat de Vic, percentatge que podria ampliar-se fins al 30% en el futur.

L’abril de 2011, Grup 62 va entrar en l’accionariat d’Eumo amb una participació del 50%, però quatre anys més tard la Fundació Universitària Balmes (titular de la UVic) la va recuperar. El motiu va ser la diferència de dimensions, criteris i cultures empresarials produïts principalment després que Planeta prengués el control del Grup 62 al 2013.

Socis que comparteixen valors

En l’acte de formalització de l’operació, celebrat aquest dimecres, el director general de la FUB, Joan Turró, va qualificar l’aliança “d’acord estratègic”, assegurant que “enforteix” el projecte universitari. A més, Turró va destacar que el nou soci “comparteix valors que sempre han definit el caràcter d’Eumo Editorial”, com el compromís amb l’educació i la socialització del coneixement i amb la llengua i la cultura pròpies.

Des d’Eumo i 9GE van destacar que, a banda de la complementarietat dels respectius catàlegs, la reducció de costos de producció i l’augment de la força comercial, l’acord també té com a beneficis la projecció i la notorietat de marca, més reconeixement del talent dels autors, i més facilitats per captar nous lectors.

“Des del N9u Grup Editorial creiem en els projectes editorials cooperatius i l’acord ens dóna múscul i permet fer-nos grans a partir d’unir esforços”, va afirmar Jordi Ferré, director general de 9GE, tot destacant que la cooperació és una bona estratègia després de la significativa caiguda dels ingressos.

“Tindrem la capacitat de decidir les línies editorials, de gestionar l’empresa amb autonomia i un tracte més proper amb autors i col·laboradors”, va remarcar, Montse Ayats, acabada de ratificar en el càrrec de directora d’Eumo, que també va anunciar l’entrada del segell en el mercat castellà, l’impuls de la col·lecció d’assaig Referències, i la creació de noves línies divulgatives. 

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram