L’Entitat Autònoma del Diari Oficial i de Publicacions (EADOP) ha canviat el model de venda dels llibres institucionals i ha posat en marxa la Xarxa de Llibreries Acreditades. La iniciativa s’impulsa per compensar el tancament de les quatre botigues de la Generalitat a Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona.

Així, totes aquelles llibreries de Catalunya que vulguin formar part de la xarxa, reuneixin els requisits i assumeixin els compromisos de la convocatòria oberta, seran acreditades de forma oficial per a un període de dos anys (2012-2014) per a la venda de publicacions de la Generalitat.

Les causes de la remodelació

Aquest nou model de col·laboració públic-privat, que ha comptat amb l’assessorament del Gremi de Llibreters de Catalunya, s’espera que sigui positiu tant pel sector llibreter com per l’increment en les vendes d’aquest fons editorial per l’augment dels punts de distribució de les publicacions institucionals.

La remodelació del sistema de venda de llibres s’ha realitzat a causa de la crisi econòmica, la del sector i l’entrada en escena de les noves tecnologies, però també perquè a les llibreries de la Generalitat s’havien acabat venent un alt percentatge d’edicions que no són pròpies.

En aquest sentit, el secretari general de l’EADOP, Jordi Miró, a principis de març va admetre que el Gremi de Llibreters els havia “tocat el crostó alguna vegada” pel fet que les llibreries de la Generalitat oferissin material que haurien de vendre llibreries privades. De fet, el 60-70% de la facturació corresponia correspon a llibres que no han estat editats per la Generalitat.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram