El Consell Executiu ha aprovat aquest dimarts la creació de la marca Patrimoni Cultural de Catalunya per fer-lo visible i potenciar-lo com a projecte de país. L’objectiu és que la marca esdevingui un segell de referència i contribueixi a donar a conèixer els espais d’importància “excepcional” per explicar la història de Catalunya i la seva singularitat; reforçar el valor simbòlic d’aquests espais, i augmentar el coneixement dels ciutadans envers la història del país i el seu patrimoni cultural.

El Departament de Cultura, a través de l’Agència Catalana del Patrimoni Cultural, serà l’encarregat de vetllar per la nova marca, que estarà dotada d’un reglament d’adscripció, i de supervisar la designació dels espais que la integren.

“Gràficament, la marca representa un punt de trobada, protegit però obert i accessible alhora, atributs conceptuals que fan referència a un espai públic, obert i consolidat. A través de la seva forma romboïdal, es vol transmetre el dinamisme que des de l’Agència Catalana del Patrimoni Cultural es vol imprimir en la gestió i comunicació del Patrimoni Cultural de Catalunya”, explica la Conselleria en un comunicat.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram