La Fundació Catalunya Cultura ha posat en marxa una plataforma per incentivar la col·laboració entre el sector empresarial i l’àmbit de la creativitat, la innovació i el patrimoni, amb l’objectiu de crear sinergies i trobar noves formes de finançament que permetin impulsar projectes culturals.

Els principals objectius de la iniciativa, que duu per nom la Llotja de Projectes i que tindrà dimensió presencial a la tardor, són la promoció i la creació de noves empreses; la col·laboració amb empreses ja existents que han de créixer però que no tenen finançament, i la compravenda de petites empreses que, per motius personals, de jubilació o salut, no volen continuar amb un negoci viable.

Així, la plataforma serà l’espai on els creadors presentin i defensin els seus projectes, proposin relacions de col·laboració i estableixin contactes amb el teixit empresarial, oferint instruments de finançament com assessoria, formació i acompanyament.

La Llotja de Projectes posarà al servei dels usuaris una plataforma virtual a través de la qual els creadors puguin tenir accés i posar els seu projecte a la xarxa. Per altra banda, els inversors també podran consultar aquests projectes per triar aquells en els quals volen participar.

“Aquest projecte es vol sumar a les línies de finançament públiques ja existents i pretén ajudar a la creació i construcció, així com acompanyar els projectes ja creats, posant al seu abast diferents línies de finançament”, va destacar durant la presentació de la Llotja, aquest dijous, la directora de la Fundació Catalunya Cultura, Gemma Sendra.

 “No som una agència de mecenatge , no volem substituir patrocinis ja creats, el que volem és difondre cultura, aquí i fora”, va manifestar Miquel Molins, president de la Fundació Banc Sabadell.

La Fundacio Catalunya Cultura es va constituir l’octubre passat amb set objectius bàsics:

  • Identificar i impulsar l’increment dels recursos que es destinen a la cultura.
  • Incentivar i facilitar noves experiències de col·laboració del sector privat en el desenvolupament de projectes culturals.
  • Canalitzar noves possibilitats d’ocupació dels seus agents i creadors.
  • Desenvolupar una xarxa de col·laboració pública-privada dins el marc de responsabilitat social corporativa de les empreses i emprenedors amb activitat a Catalunya.
  • Crear una plataforma social que ajudi a recuperar la visibilitat de la cultura com a projecte estructural, eix vertebrador i instrument cohesionador de la societat.
  • Crear un moviment positiu i participatiu de la societat civil en el suport als projectes culturals.
  • Transferir la mentalitat emprenedora i d’innovació del món creatiu als projectes empresarials, a fi d’ajudar a construir un esperit d’avantguarda i contemporaneïtat tant en els sectors econòmics com en el conjunt del país.
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram