3.19.000 persones, el 49,7% de la població catalana major de 14 anys, fa un consum intensiu de mitjans de comunicació (internet i mòbil, diaris, revistes, ràdio i televisió), segons un estudi del Baròmetre de la comunicació i la cultura presentat fa una setmana. D’aquests mediaddictes, la gran majoria fa un consum cultural superior al de la mitjana de la població.
Així, si el 61% dels catalans llegeix llibres, en el cas dels technofreaks (ús intensiu d’internet i mòbil) el percentatge és del 75%; els diarívors, el 76%; els revistòmans, el 74%, i els radiomaníacs, el 64%.
Pel que fa a l’assistència a espectacles (teatre, dansa i circ), consum que realitza el 27% de la població, el percentatge és transforma en un 43% en el cas dels technofreaks; el 38% per als diarívors; el 37% per als revistòmans, i el 30% per als radiomaníacs.
Finalment, mentre el 35% dels catalans assegurar anar al cinema, pel que fa als technofreaks són el 61%; els diarívors el 36%; els revistòmans el 43%, i els radiomaníacs el 36%.
Només hi ha una tipologia de mediaddicte que queda per sota la mitja de la població en consum cultural, els teleaddictes. D’aquests, el 53% llegeix llibres, el 22% assisteix a espectacles d’arts escèniques, i el 27% va al cinema.
L’estudi del Baròmetre indica que a Catalunya hi ha 163.000 technofreaks (el 2,5% de la població); 215.000 diarívors (3,3%); 744.000 revistòmans (11,6%); 771.000 radiomaníacs (12%) i 2.126.000 teleaddictes (33%). Amb tot, no hi ha ningú que faci un consum intensiu de tots els mitjans.