El Disseny Hub Barcelona acull de dijous a dissabte la 39a edició del Cineposium, el Congrés Internacional Anual de Film Commissioners. Enguany, l’esdeveniment centrarà els seus continguts en l’anàlisi i la reflexió entorn la relació entre les produccions audiovisuals i el turisme. L’objectiu és treballar les sinergies i les estratègies entre els gestors territorials de rodatges i la indústria audiovisual i la turística per tal d’impulsar-se mútuament i generar continguts de qualitat.

Enguany, en el congrés de l’Associació Internacional de Film Commissioners (AFCI) es tractaran temes com la repercussió en l’atracció dels visitants als territoris, així com el seu impacte local, analitzant casos d’èxit quant al turisme induït pel sector audiovisual, tant el generat de forma imprevista com el resultant d’estratègies de màrqueting.

Més concretament, s’abordarà la relació entre Visit Ireland i HBO per promoure i gestionar l’accés a les localitzacions de la sèrie Jocs de Trons; el model de Disney per gestionar el turisme cinematogràfic, o la col·laboració de la Barcelona Film Comission i l’Ajuntament en la sèrie Cites de TV3.

Durant el congrés també es presentaran exemples de bones pràctiques en rutes cinematogràfiques; s’analitzaran els efectes de la producció audiovisual en destinacions turístiques populars; es tractaran els arguments econòmics bàsics de suport al turisme cinematogràfic, els diversos mètodes per avaluar-ne l’impacte i les eines per compilar dades, i s’abordarà la gestió dels rodatges en espais protegits.  

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram