El Govern ha modificat algunes mesures preventives i de control per fer front a la tercera onada de la Covid-19 en el marc del Pla d’obertura progressiva d’activitats que es va començar a implementar fa tres setmanes.
Amb les modificacions, des d’aquest dilluns es permeten les activitats culturals d’arts escèniques i musicals en espais amb una programació estable amb un màxim de 1.000 persones per actuació o sessió (fins ara estava limitat a 500), respectant el límit de l’aforament al 50%, amb seient assignat i registre previ.
Els locals han de complir les condicions reforçades de ventilació i qualitat de l’aire aprovades pel Procicat, així com les mesures de control d’aglomeracions per prevenir el risc de transmissió de la Covid-19.
Per la seva part, arxius, biblioteques, museus, sales d’exposicions, galeries d’art i centres de creació i arts visuals continuen igual, amb un aforament limitat al 50%, i sense poder organitzar altres activitats culturals amb assistència de públic.
Pel que fa a les limitacions de mobilitat, es relaxen i el confinament municipal dels caps de setmana passa a ser comarcal.