L’Associació Catalana de Crítics d’Art va celebrar dijous la 37a edició dels Premis ACCA en un acte a l’auditori del MACBA.

Enguany, el guardó al projecte artístic ha estat per a Son. Empremtes i figuracions a les Valls d’Àneu, d’Oriol Vilapuig, al MNAT per “plantejar un treball que desestabilitza les nocions habituals associades a les imatges del passat i submergir l’espectador en una experiència física profundament evocadora d’un imaginari ancestral”.

El premi ACCA d’espais i iniciatives s’ha concedit a Jesús Arpal Moya, Amanda Cuesta Hernández i Clara Grífol García, de la llibreria La Caníbal, per “defensar un model de pràctica cultural fonamentada en la transformació social i en relacions d’intercooperació des d’una perspectiva ecofeminista”.

Per la seva part, en la categoria d’educació s’ha distingit Núria Aidelman, Laia Colell i Agnès Sebastià, de l’associació A Bao A Qu, per “crear un espai fonamental d’aprenentatge i diàleg entre creadors, alumnes i docents, apropant la creació fílmica i fotogràfica a infants i joves tot generant processos de treball en col·laboració amb resultats de qualitat extraordinària”.

En la modalitat de comissariat s’ha premiat Glòria Bosch i Susanna Portell per L’amistat infinita. Àngel Ferrant i X. Vidal de Llobatera, als Espais Volart, per “dibuixar una extensa xarxa de complicitats culturals entre artistes, escriptors, músics, poetes i mecenes de l’avantguarda a Catalunya durant gairebé dues dècades”.

El premi ACCA de recerca s’ha concedit a Pedro G. Romero per Helios Gómez. Dies d’ira, a La Virreina – Centre de la Imatge, “pel talent investigador i discursiu del comissari que amb aquesta exposició reivindica una producció singular a cavall entre els àmbits de la política, l’avantguarda i la cultura gitana”.

Finalment, en la modalitat de crítica d’art s’ha reconegut Teresa Sesé, del diari La Vanguardia, per “la tasca constant de cobrir i divulgar, des de 1986, l’escena cultural catalana en les seves diferents expressions”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram