El Museu de les Cultures del Vi de Catalunya, Vinseum, va rebre durant el 2015 un total de 29.489 visites, el que representa un increment del 23% respecte l’any anterior, el més gran que ha experimentat l’equipament. L’augment de públic s’ha produït en tots els àmbits: exposició permanent (8.581 vistants), exposicions temporals (6.250), activitats pròpies i actes de tercers (en total, 14.618).
Dels visitants, destaca que un 18% van ser estrangers, triplicant el seu nombre en tan sols dos anys. De la resta, un 27% provenia del Gran Penedès (Alt i Baix Penedès i Garraf), el 50% de la resta de Catalunya, i un 5% de l’Estat espanyol.
L’equipament argumenta l’augment de visitants principalment per dos factors. Per una banda, la nominació al premi a millor europeu, que ha permès donar una major visibilitat al Vinseum. I de l’altra, el fet que Vilafranca del Penedès exercís de Capital de la Cultura Catalana durant el 2015. Un tercer factor seria la promoció turística que se n’ha fet.
De cara al 2016, el Vinseum vol aprofitar que és l’any de la gastronomia catalana per fer-se més visible al turisme de la costa i de Barcelona. A més, vol intensificar la relació amb les entitats de Vilafranca i treballar per acostar-se als diferents tipus de públic, i reforçar el programa educatiu enfortint la interacció amb els centres del territori.