El Teatre Cal Bolet i l’Auditori Municipal de Vilafranca del Penedès amb un increment d’espectadors (prop de 22.000 en 72 espectacles) i un augment de la seva fidelització. En concret, hi ha 2.200 persones que disposen del Carnet d’Amic dels dos equipaments, 400 més que l’any passat (+22%), el qual els permet accedir a descomptes o als abonaments de temporada.

Així, enguany, els abonaments per a públic adult han crescut un 35,7%, amb 936 entrades venudes, lluny de les 164 de la primera temporada, la 2010-2011. Quant a la venda d’entrades amb descompte, aquesta temporada ha incrementat un 13,8%.

Els bons números permeten que el percentatge d’autofinançament de la programació d’espectacles arribi al 43%, un 11% més que l’anterior temporada. I és que el nombre d’espectadors en conjunt ha crescut un 8%, mentre que la recaptació ho ha fet un 4,7%. Això ha afavorit el manteniment dels preus de les entrades i una menor repercussió econòmica per a l’Ajuntament, segons destaca aquest.

Comportament desigual del públic

La programació de teatre, música i dansa per a les escoles, Anem al Teatre, ha mantingut els espectadors, trencant així el descens que havia patit durant les quatre darreres temporades. Hi han assistit 11.305 infants i joves des de P3 fins a batxillerat. Pel que fa a la programació professional per a públic adult, guanya espectadors i per gèneres el teatre va congregar 3.263 persones (+11%); la música, 3.716 espectadors (+6) i la dansa, 289 (-3%).

A banda, un total de 3.317 espectadors han assistit als espectacles de la programació familiar, amb una reducció de l’ocupació del 3’4% respecte la temporada anterior. L’Ajuntament de Vilafranca atorga aquesta baixada d’espectadors a la programació de més espectacles de petit format i que cada vegada hi ha més oferta en aquest àmbit. Per això, el Servei de Cultura ja treballa per “diversificar i esponjar” l’oferta de cara a la propera temporada.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram