Si el 2014 el Sónar+D va fer una passa endavant transformant l’àrea professional del festival en un congrés internacional sota el lema Creativitat, tecnologia i negoci, enguany la faceta empresarial guanya pes. Aquest impuls es produeix, en part, per l’aliança amb el Departament de Cultura per desplegar el Pla de Cultura Digital de Catalunya. A banda, l’organització del Sónar ha constatat que més del 50% del seu públic estudia i/o treballa en el món creatiu i tecnològic, i vol facilitar les oportunitats de negoci.

Així, la tercera edició del Sónar+D (per al conjunt del festival serà la 22a), que se celebra de dijous a dissabte, creix en espai i es trasllada al Pavelló 4 de Fira Montjuïc, on s’han programat unes 150 activitats. A més, també amplia horaris de 10 a 20 h (s’avança dues hores a l’inici del Sónar de Dia).

Enguany, el congrés internacional s’estructura en quatre àrees: Exhibition, CongressNetworking i Live performance, les quals combinen espais expositius; auditoris per a tallers, taules rodones i conferències, i les zones de demostració de productes, experimentació en viu i networking, a més de les actuacions i les instal·lacions new media repartides pel recinte.

Per la seva part, la programació musical per al públic general compta també amb unes 150 actuacions, tant en el Sónar de dia com el de nit, que es manté al recinte Gran Via 2 de l’Hospitalet. L’organització espera tenir unes xifres semblants a les de 2014, amb 109.000 espectadors, dels quals 52.000 corresponien al Sónar de Dia.

Increment pressupostari

Enguany, el Sónar+D compta amb un pressupost d’1.488.000 euros, un increment del 80,6% respecte els 925.000 de 2014. En el seu conjunt, el pressupost del festival és de 7.850.000 euros, gairebé un 24% més.

Del pressupost, el 77,32% són de recursos propis; el 12,74% provenen de patrocinis, i el 9,97% aportacions públiques. Aquesta darrera partida és la que més creix a causa del congrés professional: dels 465.000 euros de fa un any s’ha passat a 780.000, un augment del 67,7%. D’aquesta quantitat, l’Ajuntament aporta 500.000 euros; la Generalitat 250.000, i el Ministeri de Cultura 30.000 euros.

Objectius de la confluència

Els objectius del Sónar confluents amb els del Pla de Cultura Digital tenen per objectiu situar les empreses culturals i creatives catalanes en primera línia de la innovació, la tecnologia i el món digital; millorar la competitivitat i l’ocupació mitjançant l’impuls de les TIC i on les indústries culturals i creatives són un dels projectes tractors, i connectar el coneixement i l’experiència dels productors culturals amb les possibilitats que ofereix l’economia digital, afavorint la creació de xarxes de transferència de coneixement entre creadors, empreses i professionals.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram