El Museu d’Art Contemporani de Barcelona va rebre 331.694 visitants durant el 2018, un 27,73% més que els 259.679 de l’any anterior. El 41,74% del total és públic local, un percentatge que es consolida i creix.
El MACBA destaca que l’increment de visitants coincideix amb la nova lectura de la seva col·lecció, Un segle breu (amb 77.691 assistents), i l’exposició Melanie Smith. Farsa i artifici (71.428). També destaca la bona acollida dels Dissabtes MACBA, que permeten la visita gratuïta amb el patrocini d’Uniqlo, i consolida aquesta franja com una de les més visitades.
A banda de les visites físiques, també s’han incrementat les digitals. El web del MACBA va rebre durant l’any passat 905.396 visites, un 6% més que el 2017. El Museu també destaca que la profunditat de lectura dels continguts ha millorat: el 2018 es van visitar un 11,42% més de pàgines i es va augmentar el temps que els usuaris hi naveguen en un 8,7%.