L’àrea professional del Primavera Sound ha obert la convocatòria de la tercera edició del PrimaveraPro Startups, la iniciativa conjunta del festival i la plataforma Seed&Click per recolzar nous projectes empresarials vinculats o aplicables al sector musical. El termini per presentar propostes (que han d’estar en anglès) finalitza el 6 de maig.

Un jurat d’experts escollirà cinc finalistes, els quals presentaran el seu projecte en el fòrum d’inversió que organitza el certamen el 3 de juny, en el marc de la programació del PrimaveraPro, i d’on en sortirà el guanyador.

S’hi poden presentar projectes empresarials de tot el món vinculats amb la indústria de la música, sempre que ja estiguin constituïts legalment i que funcionin en versió beta. Els projectes han de basar-se en algun dels següents àmbits: aplicació mòbil, internet, IOT, producte, gestió d’esdeveniments, monetització, mitjans de pagament, màrqueting (geolocalització, anàlisi del consumidor, publicitat, etc.), serveis, distribució, gestió dels drets d’autor, tecnologia, audiovisual, o big data.

L’start-up guanyadora obtindrà un premi valorat en 100.000 euros, consistent en el desenvolupament de l’estratègia de comunicació a càrrec de McCann; un paquet de deu hores en consultoria de Baker & McKenzie, i difusió a La Vanguardia i altres mitjans del grup Godó.

L’objectiu del PrimaveraPro Startups és recolzar i potenciar les iniciatives emprenedores, així com incubar nous projectes de la indústria musical i construir un nou ecosistema a Barcelona enfocat a l’àmbit internacional.

El millor projecte empresarial de l’any passat, Soundbetter (plataforma que posa en contacte músics amb professionals de la producció), des d’aleshores ha aconseguit un milió d’euros en inversió. Per la seva part, el projecte escollit com a millor idea de negoci, Stampery (aplicació que permet registrar online els drets d’autor) ha realitzat la seva primera ronda d’inversió per 600.000 dòlars, i el seu creador, Luis Iván Cuende, de 20 anys, ja forma part de la llista 30 Under 30 de la revista Forbes en l’apartat de tecnologia a nivell europeu.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram