Per primer cop en els seus 16 anys d’història, el Primavera Sound arrencarà sense ni una entrada per vendre. Fa quatre mesos es van esgotar els abonaments, pocs dies després s’acabaven les entrades de divendres, i a principis de maig ja no quedaven tiquets per a cap dia. En total, l’organització va posar a la venda 50.000 entrades per jornada, gairebé dos terços de les quals abonaments per als tres dies centrals del festival.

Amb tot, el certamen fa anys que no limita la seva programació ni en espai ni en temps als tres dies de pagament del Parc del Fòrum. Enguany, de nou, el Primavera Sound s’ha continuat expandint per la ciutat, amb una oferta que va arrencar fa un mes. En el marc d’aquest programa paral·lel, enguany s’estrena el Primavera al Raval, que de dimecres a dissabte ofereix una setantena d’actuacions gratuïtes en tres escenaris al CCCB, on també es desenvolupen les jornades professionals.

Al Fòrum, la principal novetat és el creixement de l’escenari Bowers & Wilkins, dedicat a la música electrònica. Enguany, es trasllada al Parc de la Pau de Sant Adrià del Besos (rere la placa fotovoltaica), i creix en capacitat (fins a 5.000 persones en 7.000 metres quadrats de superfície) i oferta: 42 actuacions de dijous a dissabte, de 12 del migdia a 6 de la matinada. El nou espai té entrada exterior pròpia, i es connectarà amb la resta del recinte quan obri a les 16 h.

En conjunt, el Primavera Sound ha programat 349 actuacions, de les quals 104 són gratuïtes.

L’edició més ambiciosa del PrimaveraPro

Les entrades del Fòrum no són les úniques que s’han acabat. Enguany, també per primer cop, el PrimaveraPro ha esgotat les acreditacions i espera més de 3.000 professionals d’una cinquantena de països.

I és que la setena edició de l’àrea professional és la més ambiciosa de les celebrades fins ara, amb més de 200 ponents i 150 activitats (l’any passat van ser 140 ponents i 90 activitats). Així, si el 2015 ja es va traslladar al MACBA per absorbir l’increment d’assistents, en aquesta edició s’expandeix al CCCB per seguir acomodant el seu creixement.

La principal novetat de l’àrea professional en aquesta edició és la nova línia programàtica Primavera On-Screen centrada en la intersecció entre el llenguatge audiovisual i el musical. A banda, se celebra el segon Congrés Internacional de Sales de Concerts (que creix en activitats) i també el segon Congrés Internacional de Segells Independents (marcat pel 15è aniversari d’IMPALA, l’associació europea de companyies musicals independents).

El PrimaveraPro compta amb un ampli programa de conferències, taules rodones, sessions de networking i presentacions on s’abordaran una àmplia varietat de qüestions relacionades amb la indústria musical des de diferents perspectives.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram