El perfeccionament i l’ampliació progressiva del model adoptat pel Primavera Sound, amb una proposta musical cada vegada més eclèctica, dóna els seus rèdits i fa créixer el festival sense que perdi la seva idiosincràsia. A això s’hi afegeixen factors com l’alta fidelització del públic (unes 30.000 persones compren les entrades amb molta antelació, moltes sense ni conèixer el cartell) i la internacionalització de la proposta: un 44% del públic es estranger (un 4% més que fa un any), atret per l’oferta musical però també per la marca Barcelona.

En la seva 14a edició, el certamen ha aplegat unes 190.000 persones, 20.000 més que l’any passat. Al Parc del Fòrum n’hi van assistir unes 153.000 entre dijous i dissabte (6.000 més que fa un any), i la resta correspon als concerts i les activitats paral·leles programades a la ciutat, enguany concentrades principalment al Born. Unes xifres rècord malgrat l’IVA del 21% i les pluges, en part gràcies als espectadors estrangers.

L’organització, a més, ha encertat amb la redistribució d’escenaris al Fòrum (que en sumava tres de nous) i ampliant l’espai fins als 180.000 metres quadrats per guanyar comoditat i mobilitat. A banda, el certamen ha resolt amb diligència els imprevistos, com els tolls generats per la pluja o la cancel·lació d’alguns grups d’última hora.

Encara hi ha coses a millorar, com ara alguns accessos amb llambordes en mal estat o l’asfalt dels escenaris principals que poden resultar perillosos per als assistents. En aquest sentit, l’organització ha demanat a l’Ajuntament de Barcelona que faci les obres necessàries per solucionar el problema de cara a la propera edició, que tindrà lloc del 28 al 30 de maig de 2015.

L’àrea professional també bat rècords

Per la seva part, el PrimaveraPro, que enguany ha canviat d’ubicació per absorbir el seu creixement, també ha batut rècords d’assistència. En concret, ha rebut 2.635 professionals, un 31,95% més que els 1.997 de l’any passat, dels quals un 51% eren internacionals provinents de 58 països diferents.

En aquesta cinquena edició, l’àrea professional ha programat més activitats que mai, 152, que han comptat amb la participació de 85 ponents. Entre altres moltes qüestions, s’ha abordat el futur de la música en directe i dels festivals; el paper dels segells independents; els mercats emergents, i el desenvolupament d’aplicacions tecnològiques en la indústria musical.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram