Un estudi elaborat per Carat durant la darrera edició del Primavera Sound, l’onzena, indica que el festival va generar a Catalunya un impacte econòmic xifrat en 65.264.543 euros, i que la seva contribució al producte interior brut català va ser del 0,03% (1.583.355 euros), el que suposa el 4,1% del PIB musical estimat del país.

Segons aquest estudi social, mediàtic i econòmic, els ingressos directes originats per la darrera edició del certamen van ser de 32.372.552 euros: 6.960.000 provinents de l’organització, 23.945.560 dels assistents, i 1.466.992 de patrocinadors i col·laboradors. A banda, va generar un valor contingent o valor social percebut pels barcelonins de 10.796.991 euros.

Per la seva part, l’impacte mediàtic atribuïble a la marca Primavera Sound va ser de 10.385.865 euros, calculats sobre 3.200 notícies identificades a mitjans estatals (televisions, premsa i 28 webs premium). En aquest sentit l’estudi destaca els 1.410 periodistes acreditats, el 35% dels quals internacionals.

Finalment, per arribar als 65.264.543 euros, l’informe té en compte  els 11.709.135 euros en impostos: IVA, IRPF, Impost de Societats i Seguretat Social.

Finalment, l’estudi de Carat indica que la producció equivalent sobre els ingressos directes va ser de 85.253.117 euros, els quals van generar 982 llocs de treballs.

El 56% dels assistents, de fora de Catalunya

La darrera edició del Primavera Sound va programar 280 actuacions (188 al Parc del Fòrum, i 92 a diferents espais de Barcelona) i va aplegar 139.540 espectadors i 12.410 professionals de més de 20 països diferents.

Segons l’estudi, un 56% del públic provenia de fora de Catalunya (un 34% de fora de l’Estat), va dormir a la ciutat una mitjana de 4,1 nits, el 55% de pernoctacions va ser en hotels, i el 59% dels assistents de fora de Barcelona va viatjar a la ciutat en avió. De mitjana, el públic va gastar 605 euros (entrada al festival, menjar, beguda, marxandatge, allotjament, transport, compres, activitats culturals).

La 12 edició del Primavera Sound tindrà lloc del 30 de maig al 3 de juny, per al qual ja s’han confirmat artistes com The Cure, Björk Franz Ferdinand, Wilco, The Afghan Whigs, The Drums, Death Cab for Cutie, Mayhem, The XX, Melvins, Mudhoney, Buffy Sainte-Marie, Codeine, Napalm Death, Spiritualized o Yo La Tengo.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram