El Primavera Sound ha decidit expandir la seva activitat professional més enllà de la setmana del festival amb l’objectiu de donar resposta a un sector, el musical, en constant evolució, i contribuir així encara més al seu enfortiment. L’activitat del PrimaveraPro al llarg de l’any s’explicita a través de l’organització d’espais de debats i reflexió sobre el sector; la difusió d’un butlletí mensual amb informacions rellevants per a la indústria, i amb la implicació en el camp acadèmic amb acords de col·laboració amb diferents universitats.

El primer dels debats programats pel PrimaveraPro és la taula rodona Barcelona i les polítiques culturals per a la música en viu, coorganitzada amb l’Associació de Sales de Concerts de Catalunya (ASACC). La sessió, que té lloc aquest dilluns al CCCB, vol reflexionar sobre el present i el futur de la música en viu a la ciutat, i les polítiques públiques i experiències ciutadanes que poden contribuir a desenvolupar un nou ecosistema.

En el debat participen Lluís Cabrera (Taller de Músics), Anna Cerdà (PopArb), Miquel Cabal (Heliogàbal ), Xavi Cervantes (periodista de l’Ara), Carmen Zapata (ASACC) i Marta Ardiaca (La Capsa). La fila zero la formen Ricard Robles (Sónar), Quimantú Segura (La Bàscula), el músic Ramon Faura, Maria Lladó (Institut Ramon Llull), Lluís Torrents (Razzmatazz), Alberto Guijarro (Primavera Sound), Jordi Oliveras (Indigestió / Nativa), Marçal Lladó (Bankrobber/ APECAT), Anna Romeu (El Segell del Primavera), Javi Zarco (Slow Walk Music), Tito Ramoneda (The Project / ARC), Mario Rossy (AMJM), Berta Sureda (comissionada de Cultura del Ajuntament) i Carles Sala (responsable de l’àrea de música de l’ICUB).

Tasca acadèmica

Quant a la implicació del PrimaveraPro en la formació de professionals i investigadors, enguany participa de forma directa en alguns estudis de màster i postgrau dedicats a la indústria musical, després d’alguns anys col·laborant amb diverses universitats en el camp docent.

En concret, coopera en el Màster en Producció i Comunicació Cultural de la Universitat Ramon Llull-Blanquerna; el Postgrau en Gestió del Negoci Global de la Música de la Universitat Pompeu Fabra; el Postgrau Online de Gestió Empresarial de la Música de la Universitat de València, i el Màster d’Indústria Musical i Estudis Sonors de la Universitat Carlos III de Madrid.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram