La 12a edició del Primavera Sound, que tindrà lloc del 30 de maig al 3 de juny, espera superar els 123.000 espectadors de l’any passat i aplegar-ne fins a 150.000: 120.000 al Fòrum, on es desenvolupa el gruix de la programació; 20.000 en els dos concerts gratuïts a l’Arc de Triomf, i 10.000 en la resta d’activitats en altres espais de la ciutat (com Primavera als Bars, que ja es va posar en marxa el 8 de maig).

En total, el certamen ha programat 270 concerts (el 2011 van ser 226), 69 dels quals fora del Fòrum. Enguany, el festival té un pressupost de 7.450.000 milions d’euros, un 8% més que el 2011. El cost del Primavera a la Ciutat (que inclou els concerts a l’Arc de Triomf) és de 300.000 euros, dels quals 125.000 els aporta l’Ajuntament de Barcelona.

Per la seva part, el Departament de Cultura dóna suport al PrimaveraPro amb 175.000 euros. En aquesta edició, l’àrea professional, ubicada a l’Hotel Diagonal Zero, ha doblat el nombre d’activitats programades (trobades, xerrades, conferències, tallers, recepcions, showcases, etc). Enguany s’han acreditat 1.400 professionals, la meitat d’ells estrangers.

Plataforma d’internacionalització

Aquest dijous, durant la roda de premsa de presentació del festival, el conseller de Cultura, Ferran Mascarell, va destacar que el Primavera Sound és “una plataforma principal d’internacionalització del talent musical del país”, i va destacar que és fruit de “la suma de l’emprenedoria en l’àmbit musical i de la marca Barcelona”.

Mascarell considera que el festival és estratègic per “la seva integració en les xarxes internacionals, per la projecció que fa de la indústria de la música i per la capacitat de relacionar-se amb altres àmbits culturals”. El conseller també va voler remarcar “la inversió absolutament rendible per al país” que representa l’aportació de la Generalitat.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram