L’organització del Primavera Sound considera que l’edició d’aquest any (la setzena) ha estat històrica. I així ho ratifiquen les xifres. Per primer cop, el festival va arrencar sense ni una entrada per vendre: quatre mesos abans havia esgotar els abonaments i a principis de maig ja no quedaven tiquets per a cap dia.

Així doncs, el Parc del Fòrum va acollir de dimecres a dissabte 186.000 espectadors, la seva xifra més alta, superant les 175.000 de fa un any. En concret, van ser 55.000 espectadors en cadascun dels tres dies de pagament (de dijous a dissabte) més els 21.000 de la jornada d’obertura gratuïta (dimecres), la més multitudinària de la seva història.

En total, comptant amb totes les activitats programades pel Primavera Sound en diferents espais de Barcelona, s’estima que el certamen ha sobrepassat els 200.000 espectadors, 10.000 més que en les dues edicions anteriors, el seu rècord absolut.

A aquestes xifres (i al creixement del certamen de les darreres edicions) hi contribueix la presència de públic estranger, que enguany, per primer cop, ha estat majoritari als concerts del Fòrum. En concret, un 52% dels assistents eren estrangers provinents de 124 països diferents, encapçalats per britànics, italians, francesos i alemanys.

Hi ha marge per créixer?

Vist l’èxit, el model del Primavera Sound no es discuteix, però, pot seguir creixent al Parc del Fòrum? És a dir, hi ha marge per ampliar l’aforament sense que se’n ressenti el festival? En aquesta 16a edició, malgrat les entrades esgotades, la circulació per la petita ciutat en què es converteix el recinte i els diferents espais ha estat òptima, sense col·lapses ni en els desplaçaments ni en els serveis. les afectacions pràcticament s’han limitat a les dificultats per escoltar adequadament alguns grups en els escenaris principals per la massiva afluència de públic.

Des de l’organització es relativitzen els rècords i es valora més la fidelitat dels espectadors. Segons un dels tres directors del festival, Alberto Guijarro, si enguany ha crescut l’assistència és perquè ha augmentat l’activitat del certamen. En total, el Primavera Sound ha programat 349 concerts, dels quals 104 d’accés gratuït.

Èxit del PrimaveraPro

Per la seva part, la setena edició de l’àrea professional també ha estat un èxit. Per primer cop, el Primavera Pro ha esgotat totes les acreditacions, amb 3.581 professionals acreditats de 54 països, un 30% més que l’any passat.

El PrimaveraPro comptava amb un ampli programa de conferències, taules rodones, sessions de networking i presentacions on s’abordaven una àmplia varietat de qüestions relacionades amb el present i el futur de la indústria musical des de diferents perspectives. En total van participar més de 200 ponents i s’havien programat 218 activitats (entre les quals 82 actuacions).

L’organització ha mostrat la seva satisfacció per haver-se expandit al CCCB i per la nova ubicació de l’escenari DayPro al Pati de les Dones, integrat dins del Primavera al Raval (una altra novetat d’aquesta edició), en el marc de la programació gratuïta oberta al públic.

El pressupost del conjunt del Primavera Sound d’aquest any era d’uns 11 milions, dels quals una mica més del 3% correspon a ajuts públics. Es calcula que el festival té un impacte econòmic a la ciutat d’uns 95 milions d’euros.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram